
Kommunikation
- Beboerhåndtering (forebyggende og under udførelsen) |
- Brugerhåndtering inkl. kommunikation |
- Forventningsafstemning af byggeoplevelse |
- Kommunikation under projektering |
- Kommunikationsstrategi |
- Realisering af kommunikationsstrategi |
Kommunikation, kommunikation, kommunikation! Det er nøglen til ethvert godt samarbejde. Uden god og klar kommunikation mellem alle parter er risikoen for, at noget falder ned mellem stolene ekstremt høj. Derved vil fejlagtige informationer florere, og ingen parter ved, hvor projektet er på vej hen, eller hvad de skal gøre.
Kommunikation, kommunikation, kommunikation! Det er nøglen til ethvert godt samarbejde. Uden god og klar kommunikation mellem alle parter er risikoen for, at noget falder ned mellem stolene ekstremt høj. Derved vil fejlagtige informationer florere, og ingen parter ved, hvor projektet er på vej hen, eller hvad de skal gøre.
Når informationer ikke når hele vejen ud til de yderste led i kommunikationskæden, så betyder det, at nogle eller potentielt mange interessenter ikke får essentiel information, eller også får de den med stor forsinkelse. Når kommunikationskæden svigter skyldes det enten, at der benyttes en forkert kommunikationsvej, eller også at der ikke er foretaget en ordentlig interessentanalyse.
Med FM Bygningsdrift som en del af projektet lægger vi kommunikationsstrategien, og vi tager også ansvaret for at eksekvere og udmønte den i forhold til alle relevante interessenter. Det gælder både i forhold til overordnede forhold, men også mere praktisk information omkring f.eks. byggepladsveje, skiltning og omdirigering af trafik.
Dertil ligger der en stor opgave i at koordinere kommunikationen og forventningsafstemme byggeoplevelsen med eksterne interessenter såsom kommunen, nærtliggende virksomheder, butikker og institutioner samt til naboerne til eller beboerne i byggeprojektet, brugerne af nærområdet mv. – både forebyggende og under udførelsen.